Sahabat Terbaek Blog Sharifdez

Isnin, 30 April 2012

Belajar SEO Tak Semudah Disangka.

1 teman memberi kata semangat.


Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia.

Bukan mudah rupanya untuk belajar SEO ni.  Nak berada di laman pertama Google juga tak semudah disangka.  Mujurlah ada yang menegur.  Kalau tak, berangan-angan la nak buat apa kalau dapat duit dari Cabaran SEO Lelaki Kacak 2012 tu, huhuhu…

Terima kasih kepada Blogger Azuan kerana membuka mata mengenai perkara ini.  Patut la senang-senang ja kata kunci lelaki kacak berada di laman pertama Google.  Rupa-rupanya salah teknik ketika membuat carian.


Bila Sharifdez buat seperti yang dimaklumkan oleh Blogger Azuan, keputusannya memang agak mengecewakan.  Huhuhu, musnah la harapan nak merasa RM500 dari lelaki kacak Titan.

Walau bagaimanapun, terima kasih tak terhingga kepada Blogger Azuan atas teguran itu.  Satu lagi ilmu yang Sharifdez dapat untuk hari ini.


p/s : Saya budak baru belajar, kalau salah sila lah tegur.

Ahad, 29 April 2012

Lelaki Kacak Di Laman Pertama Google.

3 teman memberi kata semangat.
Selamat Datang dan Salam 1 Malaysia.


Akhirnya, kata kunci untuk lelaki kacak telah berjaya mendaki sehingga ke laman pertama Google.  Bukan satu tetapi dua entri yang Sharifdez hasilkan berjaya ditempatkan di laman pertama Google.  Namun, sampai bila ianya mampu bertahan Sharifdez tidak pasti.

Ramai otai-otai SEO pasti memasang strategi di saat terakhir untuk merampas kedudukan ini sekaligus merangkul kemenangan Cabaran SEO Lelaki Kacak 2012 ini.

Ahad, 22 April 2012

Lelaki Kacak vs Gadis Cantik.

1 teman memberi kata semangat.
Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia.

Antara lelaki kacak dan gadis cantik, mana satu yang paling hangat diperdebatkan?  Perdebatan yang tidak pernah berkesudahan rasanya.  Tapi di B.L.O.G. S.H.A.R.I.F.D.E.Z. segalanya telah terjawab.


Hehehe. Entri entah apa-apa.  Sebenarnya entri ini sekadar memberitahu 2 kata kunci di atas merupakan kata kunci pilihan yang Sharifdez cuba tempatkan di laman pertama Google.

Ketika Sharifdez menaip entri ini, kata kunci ‘Gadis Cantik’ telah berada di laman pertama Google.


Kata kunci untuk ‘Lelaki Kacak’ pula berada di laman ke 2 Google.  Kalau kata kunci ‘Lelaki Kacak’ berada di laman pertama dan berada di kedudukan paling atas kan best.  Ada peluang la Sharifdez nak menang RM500. Hehehe.


Anda rasa anda hebat dalam SEO?  Apa kata anda sambut cabaran SEO ni.  Untung-untung boleh dapat RM500. Banyak jugak tu, macam-macam boleh buat kalau dapat RM500 tu.  Nak tahu syarat-syaratnya, klik pautan di bawah. Selamat berSEO.

Ahad, 15 April 2012

Berita Kematian Pemain Bola Sepak Livorno.

0 teman memberi kata semangat.
Salam 1 Malaysia.

Peminat pasukan Livorno pasti terkejut dengan berita kematian pemain bola sepak ini.  Pemain bola sepak yang dimaksudkan ialah Piermario Morosini.