Selamat Datang ke Blog Sharifdez. Anda Pengunjung ke

Selasa, 26 Februari 2013

Cara Nak Buat Coklat Sendiri | Usahawanis Coklat


Assalamualaikum / Salam Sejahtera.


Cara nak buat coklat sendiri.  Itulah kata kunci yang ‘TOP’ di blog Sharifdez semalam (25 Feb 2013).  Tapi, maaf la ya.  Kalau bab-bab kerja di dapur ni Sharifdez memang GAGAL.  Tak ada ciri-ciri Chef Malaysia langsung.  Huhuhu.


Bila bercakap pasal coklat, Sharifdez juga merupakan penggemar coklat.  Namun, tidak la sampai tahap penggemar coklat tegar.  Ramai yang tahu, coklat mempunyai banyak kebaikan.  Antaranya coklat dapat meningkatkan mood ceria dan dapat melindungi kulit.


Antara coklat yang menjadi kegemaran Sharifdez ialah Cadbury Choclairs dan Dairy Milk.  Mungkin anda pun suka juga, kan.


Opsss.  Dah lari dari topik nampaknya. Hehehee.  Coklat yang di atas tu coklat yang ada di pasaran, bukannya coklat buat sendiri.

Secara jujur, Sharifdez jarang dapat menikmati coklat buatan sendiri.  Terutamanya dari gadis-gadis cantik di luar sana tu. J  Kalau dapat makan pun, mungkin masa hari raya.  Masa tu baru dapat tahu coklat buatan tangan siapa paling sedap.  Boleh buat calon isteri.  Nanti, boleh la Sharifdez menikmati coklat sedap setiap hari.  Heheeheee.

Oklah, kalau nak tunjuk cara buat coklat sendiri, Sharifdez memang tak pandai.  Mungkin anda boleh rujuk pada mereka yang pakar.  Dua Blogger Usahawanis ni memang mahir dalam membuat coklat.  Boleh terjah ke blog mereka.


Mereka menjadikan ebook Pakar Coklat sebagai rujukan sehingga berjaya menjana pendapatan hasil dari coklat buatan sendiri.  Modal RM150 yang dikeluarkan berbaloi dengan hasil yang diperolehi kini.

Jika anda berminat nak buat coklat sendiri dan menjadi usahawanis seperti di atas, boleh la dapatkan ebook Pakar Coklat sebagai rujukan.


---------------ox0xo---------------
Hot Keywords : Cara Nak Buat Coklat Sendiri

 
Moga info ini memberi manfaat pada anda.

Catat Ulasan

Terima kasih baca entri ini. Sila tinggalkan komen.

0 teman memberi kata semangat.:

Lima Pilihan Blog Inspirasi

Kisah dan Cerita Rakan - Rakan Blog Sharifdez

Pilihan Pembaca di Blog Sharifdez | Terbaik Minggu Ini.

Paling Kerap Dibaca di Blog Sharifdez | Terbaik

Kisah dan Cerita yang Lalu di Blog Sharifdez