Selamat Datang ke Blog Sharifdez. Anda Pengunjung ke

Rabu, 21 September 2011

Bro Ahmad | Saingan Makin Sengit.


ASSALAMUALAIKUM DAN SALAM SEJAHTERA.

Sebelum ni Sharifdez menyertai cabaran SEO yang dijalankan Bro Ahmad dari trioseposen dot com.  Persaingan nampaknya semakin sengit.  Kata kunci yang dipertaruhkan adalah ‘BRO AHMAD’.

Nampaknya tajuk entri ‘Blogger Bro Ahmad Ajak Bermain SEO’ gagal untuk bertahan di laman pertama Google.  Entri berkenaan dah jauh ditelan ke laman terkebelakang. Huh, sedih jugak.  Tapi tak mengapa, itu memberi semangat untuk Sharifdez mencuba lagi.


Melalui pandangan kasar Sharifdez, faktor follower blog juga mempengaruhi sesuatu blog itu untuk berada di laman pertama.  Seperti blog ‘Kotak Bulat Menulis’, komen yang diterima menunjukkan ramai yang membaca entri yang telah di’post’kan.  Ini secara tidak langsung akan membuatkan blog tersebut akan cepat berasa di laman utama dan kekal di situ.  Betul tak Bro Ahmad?  Jika salah, tolong betulkan.

Dua lagi pesaing yang muncul di laman pertama ialah ‘Ini Blog Mejuez’ dan 'Sutera Kasih'.  Tiga pesaing telah muncul untuk merebut kedudukan teratas.  Siapa agaknya yang akan terpilih? Adakah Kotak Bulat akan berjaya mempertahankan kedudukannya?  Mungkin kedudukannya selesa kerana dua entrinya berasa di kedudukan teratas. Atau mungkinkah akan muncul pesaing terbaru nanti.

Sama-sama kita nantikan (Pehhh, macam pengulas sukan ja gayanya, hehehe).


5 ulasan:

  1. kite nengok la nnti, sape yg berjaya di ranking 1.. heeee

    BalasPadam
  2. bro aku ada cadangan sikit kalau nak main SEO ni, antaranya meletakkan page tittle dahulu baharu lah blog title...

    BalasPadam

Terima kasih baca entri ini. Sila tinggalkan komen.

Lima Pilihan Blog Inspirasi

Kisah dan Cerita Rakan - Rakan Blog Sharifdez

Pilihan Pembaca di Blog Sharifdez | Terbaik Minggu Ini.

Paling Kerap Dibaca di Blog Sharifdez | Terbaik

Kisah dan Cerita yang Lalu di Blog Sharifdez